Burgonyás, kolbászos, fetás frittata





Még egy Rachel recept, így, a recept-tesztelős időszakom végére, ugyanis lassan ideje lenne megírnom az összefoglaló posztot a könyvről :) Nos, hogy megmutassam, vannak ám olyan receptek is a könyvben, amik nem édességek, íme egy gyorsan elkészíthető sós fogás. A recept pofon egyszerű, elkészíteni még könnyebb, és uzsidoboz-kompatibilis is, ami számomra még egy plusz jó pont.


Ezúttal a recept is tökéletes ;) Jó sok friss zöldséggel körítve egy egész családot jól lehet vele lakatni, uborkasalátával meg egyszerűen nyamm.
 
Hozzávalók, egy szép nagy adaghoz:

  • 250 gramm burgonya, kis kockákra vágva - vagy ha esetleg maradt egy kis hagymás tört krumpli, vagy főtt krumpli előző napról, azzal is jó
  • 6 evőkanál olíva olaj - ez a teteje a dolognak, ha zsírosabb a kolbász, akkor kevesebb is elég
  • 1 nagy hagyma, szeleteltve
  • 8 tojás
  • 100 ml tejszín
  • 1 teáskanál só - én ezt nem tettem bele, mert nem eszünk sósan és szerintem elég sok sós hozzávaló van benne egyébként is
  • 1 evőkanál aprított friss majoranna - vagy más zöldfűszer, ami tetszik
  • 125 gramm kolbász - az eredeti recept chorizot ír, én gyulait használtam, azzal se rossz ;)
  • 125 gramm feta sajt, összemorzsolva
Azzal kezdjük, hogy a krumplit megfőzzük, lecsöpögtetjük. A hagymát kb. 3 evőkanál olajon üvegesre, majd aranybarnára pirítjuk. A tojást felverjük a tejszínnel, fűszerrel, beleszórjuk a karikára vágott kolbászt, krumplit és a hagymát, majd az egészet egy tűzálló tálba öntjük, a tetejére szórjuk a fetát és 180 fokos sütőben kb. 25-30 percig sütjük.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések