Rachel tésztamentes nektarinos-mandulás tortája


Vagy nekem van valami irgalmatlan jó érzékem ahhoz, hogy megtaláljam a problémás recepteket, vagy nem tudom, de megint sikerült belenyúlnom egybe. Esküszöm, nem direkt van, cím alapján kiválasztottam 15 receptet, amikből majd választok párat tesztelni, de hogy megint egy ilyenbe futok bele... A hiba elsőre nem tűnt fel, hiszen ez is egy olyan recept, amihez nincs kép a kész alkotásról - egyébként vajon miért nincs? Én személy szerint szeretem megnézni, hogy mire kellene hasonlítania annak, amit kotyvasztok -, de amikor elkezdtem írni a bevásárló listát, akkor feltűnt egy apróság. A recept eredetileg "tésztamentes almás-mandulás torta"-ként szerepel, a receptben viszont egy morzsányi alma sincs. Van viszont körte. Rá is kerestem, a recept eredetije szerepel is Rachel oldalán, No Pastry Pear and Almond Tart néven.  Hát, nem tudom, hogy a fordítónál ez hogy van, de nálunk, falun a "pear"-t körtének szokták fordítani... Egy ilyen viszonylag drága szakácskönyvnél engem borzalmasan zavarnak ezek a félrefordítások. Enyje.

Vissza a tortához. Szóval, mivel nyár van és a receptvariációs ajánlásban szerepel is, nektarinnal készítettem el körte helyett. Minden kóstolónak nagyon ízlett, vajas, mandulás, gyümölcsös, egy kis szelet nekem bőven elég is volt :)



Hozzávalók, 23 cm-es piteformához:
175 gramm porcukor
50 gramm sima liszt
100 gramm őrölt mandula - én mandulapehelyből őröltem késes aprítóval, így is jó volt
1 citrom reszelt héja
5 tojásfehérje
175 gramm olvasztott vaj
2 nektarin - az eredeti receptben 2 érett körte, fél centis szeletekre vágva
25 gramm mandulapehely


A sütőt melegítsük elő 200 fokra. Nekem szilikon formám van, azzal nincs semmi teendő, ha nem ilyen formával dolgoztok, akkor béleljétek ki az alját sütőpapírral - könnyebb lesz kiemelni -, az oldalát pedig vajazzátok ki.




A porcukrot, citromhéjat, lisztet, őrölt mandulát keverjük el. A tojásfehérjét kissé verjük fel, de elég addig, amíg kicsit habos lesz, nem kell keményre. Forgassuk bele a lisztes keveréket, majd az olvasztott vajat és keverjük simára. Öntsük a tésztát a formába.



A nektarint vágjuk fel vékony szeletekre, tegyük ki vele a torta tetejét, szórjuk meg a mandulapehellyel és mehet az egész a sütőbe. Először süssük 15 percig, majd vegyük vissza a hőmérsékletet 180 fokra! Addig süssük, amíg a teteje aranybarna nem lesz, nekem ehhez még kellett 15 perc, de figyelj oda, mert sok függ a sütőtől.

Néhány percig hagyd a formában hűlni, mert elég törékeny! 

Megjegyzések

Erika üzenete…
Szép a tortád, de tényleg dühítő az ilyen fordítási hiba!Szerintem simán lehetne panaszkodni a kiadónál...
Unknown üzenete…
Szerinted ezt el lehet készíteni tojás nélkül is? Mert én babának szeretném és tej-tojás mentes torta kell mert refluxos a kincsem! Tudnál ide válaszolni? alisa32@gmail.com

Köszike, Erika
mandy tarragon üzenete…
Erika: köszi :) Hát igen, meg is fogom írni nekik...

Erika Müller: ezt biztosan nem, mert az 5 tojásfehérje adja az alapját. :( írtam a címedre is ;)

Népszerű bejegyzések