Egzotikus keksz


Elkezdtem a kekszes doboz projektet az idén is, ez lesz az első keksz, ami belekerül. Az eredeti receptet elfeleztem, ugyanis sokfajta keksz lesz majd a dobozban és nem szeretném, hogy sok a nyakamon maradjon vagy hogy kekszet együnk egész 2013-ban minden nap :)

A recept Joanne Fluke Egzotikus csók és gyilkosság című könyvéből van, minimálisan változtattam csak rajta. Ízre jó, bár nekem az állaga annyira nem tetszik, remélem, hogy a többi recepttel nagyobb sikerem lesz.


Hozzávalók, kb. 20 darab kekszhez:
  • 20 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 10 dkg vaj
  • 12,5 dkg barnacukor
  • 7 dkg fehércsokoládé, apróra vágva
  • 8 dkg aszalt egzotikus gyümölcskeverék - ebben van papaya, mangó, narancs, kókusz és ananász
  • 1 tojás
  • kb. 0,5 dl víz

A vajat elmorzsoljuk a liszttel, majd mehet bele a cukor, sütőpor, a tojás, és annyi víz, hogy összeálljon. Belegyúrjuk a csokoládét és a gyümölcsöket.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra, a tésztából evőkanálnyi halmokat teszünk egy sütőpapírral kibélelt tepsire, egymástól jó messze, mert a keksz sülés közben szét fog terülni.
Kb. 10-12 perc kellett neki, amíg a széle meg nem pirult, még 1-2 percet hagytam a sütőlapon, utána rácson hagytam kihűlni.

Megjegyzések

Lilla üzenete…
ha véletlenül nem lenne elég keksz recepted, ma csináltam kétfélét. és huhh egyik jobb mint a másik. és a cookie-press nagyon vicces :-)
mandy tarragon üzenete…
Még egy citromos kellene a végére, bekukkantok hozzád :)
Lilla üzenete…
még fotóznom kéne meg megírni, de két olllyan kekszet csináltam tegnap...
egy kardamomos-vaníliás kinyomósat meg egy duplán csokis thumbprint cookiet (le se tagadhatnák hogy amerikaiak, mert a vaj-cukor-tojás mindkét receptben ugyanannyi :-))
mandy tarragon üzenete…
Végeztem közben a cookie-box-szal. Brutál jó lett szerintem, majd teszek fel róla képet. Látszik, hogy tanulnom kellene...

Népszerű bejegyzések